Premii

Webstock Awards ofera recunoastere celor mai creative si inedite proiecte si campanii din online (inclusiv social media si mobile), realizate in Romania, in ultimul an.

Ca si la editiile anterioare, premiile Webstock 2015 se vor desfasura pe parcursul a doua etape: nominalizarile si jurizarea (include preselectie si jurizare finala). Se califica acele proiecte care au fost realizate in intervalul 2014 – 2015 (august), se adreseaza publicului roman, sunt dezvoltate de echipe locale si nu au mai fost nominalizate la editiile anterioare ale Webstock Awards.

Nominalizarile la Webstock Awards se vor desfasura in perioada 15 iulie – 2 septembrie 2015, sunt gratuite si pot fi anuntate de orice persoana (autor sau utilizator), prin completarea online a formularului de mai jos.

Un proiect poate fi nominalizat la o singura categorie din concurs. Exista insa situatii in care componente din proiecte complexe pot fi inscrise separat in competitie. Va rugam sa ne contactati la adresa cristian [@] evensys [.] ro, pentru lamuriri suplimentare.

Preselectia se va desfasura pana pe 4 septembrie si va fi realizata de catre organizator. Ea vizeaza in primul rand incadrarea corecta a proiectelor propuse, creativitatea si nivelul de dezvoltare si verificarea fiselor de inscriere.

Jurizarea efectiva revine unui grup format din specialisti in marketing si persoane din agentii de comunicare online si se desfasoara in perioada 8-21 septembrie. Acesta va lua in calcul urmatoarele criterii: originalitate, design, structura, navigabilitate si functionalitate, relevanta si interactivitate, insa in aprecierea proiectelor va conta foarte mult creativitatea si experienta generala oferita de acestea.

CATEGORII

Publishing
Proiecte de continut care ofera un volum mare de informatii. Ele pot proveni din online (site-uri), social media (conturi diverse) sau mobile (aplicatii). Foarte importanta este componenta de storytelling si volumul de continut oferit. Proiectele de content marketing pot fi de asemenea inscrise aici.

Utility
Site-uri sau aplicatii online care vin in ajutorul utilizatorilor. Este important sa se sublinieze cum ajuta proiectul respectiv publicul larg, ce avantaje ofera, ce problema rezolva (daca e cazul).

Best Use of Photography
Proiecte online in care fotografia si imaginea sunt puse in prim plan, care pot fi prezente pe site-uri si microsite-uri, platforme sociale (conturi) sau aplicatii mobile. Se apreciaza rolul fotografiei in proiect si felul in care ea comunica cu publicul. Pot fi inscrise atat proiecte de brand, cat si personale. Este foarte important sa se retina ca trebuie sa fie vorba de proiecte integrate (cu o poveste, o idee, un titlu, un scop).

Blogging Campaigns
Campanii desfasurate de branduri prin intermediul bloggerilor romani. Creativitatea e un factor esential, dar se apreciaza si rolul bloggerului in campanie si originalitatea in implementare. Proiectele inscrise trebuie sa reprezinte un brand / o companie.

Special Projects
Proiecte speciale de social media, online si blogging care nu se incadreaza in alta categorie din concurs. Selectia nominalizarilor va fi facuta in functie de creativitate si aspectul “special” al proiectului. Sunt cautate proiecte intr-adevar deosebite.

Facebook Applications
Aplicatii de Facebook dezvoltate de organizatii si companii din Romania. Conteaza foarte mult creativitatea si impactul pe care aplicatiile le-au avut in randul utilizatorilor de Facebook.

Mobile Applications
Aplicatii mobile dezvoltate de organizatii si companii din Romania. Conteaza foarte mult creativitatea si impactul pe care aplicatiile le-au avut in randul utilizatorilor de Facebook.

Corporate Blogs
Bloguri de companie, brand sau organizatie lansate in Romania. Sunt apreciate acele bloguri care publica articole in mod frecvent, ofera informatii despre brand publicului si sprijina demersul de comunicare al institutiilor. La aceasta categorie pot fi inscrise bloguri participante si la editia anterioara, care insa au fost actualizate consistent in ultimul an.

Innovation
Categorie dedicata proiectelor foarte noi, care utilizeaza canale social media sau tehnologii noi. Noutatea este asadar un factor diferentiator. Multe proiecte provin din randul brand-urilor care au facut experimente social media, asa cum altele sunt inscrise de persoane care experimenteaza noi tehnologii sau chiar inoveaza. Se accepta proiecte nelansate inca, dar intr-un stadiu Beta public sau privat.

Best Brand on Instagram
Conturi de Instagram ale brandurilor (companiilor) care comunica constant pe aceasta platforma vizuala cu consumatorii. Sunt apreciate acele conturi care publica articole in mod frecvent, ofera o experienta de brand vizuala deosebita si desfasoara actiuni promotionale. La aceasta categorie pot fi inscrise conturi participante si la editii anterioare, care insa au fost actualizate consistent in ultimul an.

Best Use of Video in Online
Proiecte online in care componenta video este pusa in prim plan, care poate fi prezenta pe site-uri si microsite-uri, platforme sociale (conturi) sau aplicatii mobile. Se apreciaza rolul elementelor video in proiect si felul in care acestea comunica cu publicul. Pot fi inscrise atat proiecte de brand, cat si personale. Este foarte important sa se retina ca trebuie sa fie vorba de proiecte integrate (cu o poveste, o idee, un titlu, un scop).

Intel Online Personality of the Year
Persoane active in mediul online care se exprima prin intermediul blogurilor si site-urilor si au o prezenta activa in retelele sociale. Persoane care au creat comunitati sau sunt recunoscute ca voci importante in diverse domenii. Persoane implicate in activitati online cu impact in randul unor grupuri sau comunitati. 

Votarea s-a incheiat. Va multumim!

 

Criterii de jurizare

  • relevanta fata de categoria in care a fost inscris proiectul
  • originalitate – prospetimea ideii si gradul de unicitate (per  ansamblu sau pe anumite caracteristici) fata de alte proiecte de acelasi gen din Romania
  • design – aspectul general al website-ului/ aplicatiei (acolo unde este cazul).
  • structura, navigabilitate si functionalitate – organizarea continutului, modul de navigare intuitiv si modul in care a fost folosita  tehnologia
  • interactivitate – felul in care comunica cu utilizatorii sau le permite utilizatorilor sa interactioneze.

In cazul in care unul dintre jurati a fost sau este implicat in dezvoltarea unui proiect inscris sau face parte din organizatia care l-a dezvoltat, persoana in cauza nu va aprecia categoria respectiva.

JURIU 2015

  • Alecsandra Apostolescu, Head of Social Media, Publicis Romania
  • Alex Cernatescu, CEO & Co-Founder, Infinit Solutions Agency
  • Alexandru Negrea, Head of Facebook Department, Spada
  • Alex Visa, Interaction Director, GroupM Romania
  • Alina Dragos, Specialist PR, Farmec
  • Anca Stoica, Brand Manager, Staropramen
  • Andrei Cismaru, Social Media Manager, Bitdefender
  • Andrei Ungureanu, Social Media Manager, Coca Cola
  • Bogdan Apostol, General Manager, Voxline
  • Calin Biris, Digital Director, Loopa Marcom
  • Catalin Tenita, Managing Partner, Tree Works
  • Costin Cocioaba, Online Consultant, Refresh.ro
  • Cristian China Birta, Managing Partner, Kooperativa.ro
  • Gabriel Nedelea, Manging Partner, Sunshine Digital
  • Gabriel Sora, Managing Partner, Clear Maze
  • Gabriel Trăistaru, Digital Communication Manager, ENEL
  • Manuela Ciugudean-Toma, Marketing & PR Manager, Intel Central and Eastern Europe
  • Ramona Ciocodei, Digital Manager, Mc Donald’s Romania
  • Roxana Iancu, PPS Consumer Marketing Manager, HP Romania
  • Silviu Nicolescu, Public Relations Manager, Vodafone Romania
  • Tudor Galos, Consumer Marketing Manager, Microsoft
  • Vasile Alboiu, Chief Creative Officer, Lowe Romania
  • Vlad Popovici, Managing Director, Kubis Interactive

Lista se va actualiza pana pe 11 septembrie.

Webstock aduce o serie de avantaje partenerilor, contribuind la pozitionarea brandului, determinand asocierea acestuia cu specificul evenimentului si oferind oportunitatea de a interactiona direct cu persoane importante pentru companie.